Forfatter Emne: Gauge sikringer sprænger Astro Van 1995  (Læst 12921 gange)

Offline Lifestyle

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Gauge sikringer sprænger Astro Van 1995
« Dato: Lørdag den 05. December kl.09:21 »
Er der nogen der har erfaring i hvad kan være galt, når sikringen sprænger til instrumenterne på en Chevrolet Astro van 1995. Spedometermåler virker heller ikke. Når jeg sætter en 21 watt pære imellem hvor sikringen sad lyser den op, så der en kortslutning et sted. Nogen der ved hvor det kan være ?

På forhånd tak.  Thumbs up
Finn.

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Gauge sikringer sprænger Astro Van 1995
« Svar #1 Dato: Søndag den 06. December kl.16:50 »
Jeg har ikke specifikt erfaring med astro instrumenter, men til gengæld har jeg fundet adskillige elfejl i mine chevroleter gennem årene.

For det første kan en sådan fejl være en Bitch at finde og tage lang tid. Så var det mig ville jeg først finde ud af hvad der helt præcist køre over den sikring? Kun instrumenter eller andre ting osse, feks radio eller instrumentlys, cigartænder mm. Dernæst er det at få undersøgt hver enkelt ting, begynd med de letteste og arbejd igennem det til du finder fejlen.

De fleste gange er det som regel cigartænderen eller radioen, og som regel de eftermonterede sager den er gal med. Kig osse op under instrument bordet og kig efter ledninger der bare hænger, tit sidder der kabler med strøm på, som feks tidligere har givet strøm til radioen. Nogle amatører trækker bare strøm fra de mærkeligste steder.
Jeg fjernede det meste af en sort sæk med kabler fra min trans am. Det var faktisk utroligt skidtet ikke var brudt i brand.

Det var hvad jeg lige kunne byde ind med.
Mvh smeden.

Offline Lifestyle

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Gauge sikringer sprænger Astro Van 1995
« Svar #2 Dato: Søndag den 06. December kl.19:59 »
Nu er jeg så heldig, at der er ikke rodet med ledningerne i Astro'en derfor er alt  originalt. Iløbet af weekenden fandt jeg ud af, at den vil heller ikke skifte gear når jeg kørte. Som det første kravlede jeg ind under vognen og hev lidt i ledningerne til gearkassen, hvor heldig kan man være der var fejlen, en en holder lavet af jern som holder ledningen har slidt hul på ledningen. Jeg brugte ca. 3 timer research torsdag og fredag aften på at læse Haynes -og gå på nettet om andre havde prøvet den samme problemstilling.

Tak for dit indslag smed, det siger bare, det er enorm svær at sige hvad der kan være galt, når det handler om strømproblemer.

Mvh.  Finn

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: Gauge sikringer sprænger Astro Van 1995
« Svar #3 Dato: Søndag den 06. December kl.22:02 »
ring til Troels på 40509606, han er Astro-guru og iøvrigt elektriker.
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Gauge sikringer sprænger Astro Van 1995
« Svar #4 Dato: Mandag den 07. December kl.19:48 »
Elfejl er noget af det sværeste at finde. Men held hjælper jo lidt Thumbs up